۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۴۴

روزبه:

صادرات قزوین برای جمعیت ۵۰۰ میلون نفری هدف گذاری شود

صادرات قزوین برای جمعیت ۵۰۰ میلون نفری هدف گذاری شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با افزایش صادرات قزوین به یک میلیار دلار می توانیم برای بازار ۵۰۰ میلیون نفری در کشورهای همسایه برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر،مرتضی روزبه ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که با حضور رئیس کل سازمان توسعه و تجارت ایران و جمعی از صادرکندگان نمونه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین ظرفیت و قابلیت زیادی در صادرات دارد که با استفاده از همه این ظرفیت ها می توان میزان صادرات را تا سه برابر افزایش داد.

وی افزود: قزوین با داشتن رتبه اول در تولید کشمش و مرکز تحقیقات انگور در تاکستان شایستگی دارد میز صادراتی کشمش کشور را راه اندازی کند و در این مرکز برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش برنامه ریزی شود.

قزوین

سهم استان در صادرات افزایش یابد

وی گفت: کشور عراق به عنوان دومین بازار صادراتی هدف می تواند بازاری پنج میلیون نفری برای استان ما باشد که برای تحقق این امر همکاری دولت و بخش خصوصی ضروری است.

روزبه افزود: رویکرد دولت در تقویت و توسعه صادرات است و در نشست استانداران نیز بر این امرتأکید شد که بایستی روند تولید کالاهای با کیفیت برای صادرات تسهیل شود.

این مسئول یادآورشد: در سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات در استان ظرفیت های بسیار خوبی داریم و صادرکنندگان و تولیدکنندگان در استان بایستی در خصوص تقویت صادرات دولت را همراهی و برای ایجاد انگیزه تلاش بیشتری کنند.

ضرورت تفویض اختیار به مدیران استانی

وی ادامه داد: در استان داشتن آمار کامل ودقیق از صادرات مهم است و در کنار آن لازم است به مدیران استانها تفویض اختیار شود تا کارها با سرعت بیشتری اجرایی شود.

این مسئول گفت: فرصتی که از سوی دولت برای توسعه صادرات ایجاد شده بسیار استثنایی است که باید مدیریت لازم صورت گیرد تا تجربه از دست رفتن بازارها در کشورهای آسیای میانه تکرار نشود.

قزوین

روزبه بیان کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد می توانیم نقش قابل قبولی در میزان صادرات به کربلا از استان داشته باشیم و این امر بخصوص در زمینه مواد شوینده بیشتر است.

وی از صادرکنندگان نمونه استان خواست با هوشمندی لازم در بازار عراق حضور یافته و این بازار را از دست ندهند و در این راستا ارتقای کیفیت کالاها و در مرحله بعد حضور در بازار عراق را با انسجام بیشتری دنبال کنند.

استاندار توجه به آموزش های لازم برای تقویت صادرات را مهم دانست و افزود: با توجه به وضعیت فعلی عراق تمهیداتی اندیشیده شود تا مزیت امنیت سرمایه گذاری در این کشور افزایش یابد در عین حال نیز حضور پررنگ در بازار عراق برای استان بسیار مهم است.

روزبه ادامه داد: حمایت از صادرکنندگان در این شرایط مهم است زیرا حجم ورود کالای قاچاق به کشور ضربه سختی به تولیدات داخلی میزند و باید کنترل مرزها را جدی بگیریم تا با ورود کالاهای قاچاق، تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان نشوند و سودی که به صورت نامشروع در جیب دلالان می رود به تولید کنندگان داخلی برسد.

قزوین

در این جلسه تعدادی از صادرکنندگان نمونه استان مشکلات خود را در زمینه واردات کالای نامرغوب و غیر ضرور، استفاده از تعرفه ترجیحی، افزایش تسهیلات بانکی و تشویق های صادراتی مطرح کردند.

در این مراسم از سوی استاندار و رئیس کل سازمان توسعه و تجارت ایران از صادرکنندگان نمونه استان تقدیر شد.

 

کد خبر 2765931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha